SVT – TV4

Kanalerna delar ju på ansvaret under Friidrotts-VM så en jämförelse är ju omöjligt att undvika.

SVT – TV4

Popps – Jihde
0 – 1

Erica – Sunneborn
0 – 2

Gärderud – Reklam
0 – 3

Hård – Edlund
1 – 3

Karlsson – A Lennart Juhlin
1 – 4

Kommentar:  SVT får storstryk, tyvärr får Hård och Karlsson för lite utrymme. TV4 har fått ihop en bra mix där Jihde håller ihop allt och Sunneborn är en perfekt sidekick. Lennart Julin är knivskarp och Sveriges friidrottsexpert nr 1. Ett bra exempel är när SVT ska summera en av tävlingsdagarna där en bra kulfinal nyss avslutats, då kommer Erica in på en diskussion ang kulstötarnas vikt och hela ”Kalle Anka” gänget hänger på och de sportsliga sammanfattningarna försvinner i ett enda babbel. I Tv4 har vi däremot fått se många spännande och givande diskussioner mellan Sunneborn och Julin.

6 svar to “SVT – TV4”

  1. äru knäpp eller…????

    Heja SVT!!!

    Självklart Popps, Jidhe är en tönt!! Mycket heller Gärderud än reklam. Och svik för sjutton bullar inte Jakob Hård, denna gigant…. Och kom igen har de inte lite rätt, måste alla kulstötare ha denna gigantiska mage….???? 🙂

  2. Hmm…

    Jihde har varit otroligt bra dessa dagar och Popps halkar efter.
    Jonas Karlsson är skarp och om du läst ordentligt så står det att han å Hård får för lite utrymme. Och Jacob Hård denna gigant av giganter är självklart den bästa kommentator som finns.

    Ang kulstötarnas vikt så har jag inte sagt att jag inte håller med Erica i den åsikten utan att min åsikt om detta var att den sportsliga biten helt försvann under denna sändning. Vi hade alltså en kulfinal med många stötar över 21m och en stöt över 22 men detta var inget som man lade någon energi på.

    /Pär.

  3. I get the point (gärderud loosar mot reklam, real funny) men hur i helvete väljer du reklam före något annat. Igår t ex fick jag ut mer vettig info genom live-info på nätet än i ”direkt”-sändingen. Reklamen sabbar ju finalerna, det skulle i och för sig aldrig sändas reklam i en löpfinal…

    Oj, var jag trött och grinig denna morgon… 😛

  4. Håller med Sörman, blir tokig på Tv4 sändningar…..

    Och jag förväntar mig inte att Erika ska säga ngt vettigt….. : )!

  5. Jag håller också med Sörman!!

  6. Svt helt klart, är så trött på reklam. Fast Erika kunde man ju ha skippat, är inte direkt förtjust i henne. Å Jacob Hård ( Bo A orm) är ju min idol. Och Jonas han vet allt! //Jenny =)

Lämna en kommentar