Veckan som gått!

Ja vad har hänt under veckan, Nobelpris har delats ut och kassa Sverige har förlorat i fotboll mot Danmark. (tacka vet jag hockey, där är vi ju i alla fall bra.)

Nu ska de inte bli mer sport här. Barrack Obama fick alltså fredspriset för att ha skapat ett mjukare klimat i världen. Ok, men nog krigar väl USA fortfarande i både Afganistan och Irak. eller är de fred där…?

Och så till den stora höjdpunkten när svenska akademin delar ut årets Nobelspris i litteratur. Horace var utbytt mot Peter Englund men åter igen blir det en för mig helt okänd författare som jag aldrig hört talas om och än mindre läst en bok av. Nu säger ju detta mer om min brist på kultur än om svenska akademin.

Jag tycker fortarande att de bästa med litteraturpriset är Gert Fylkings ÄNTLIGEN! Så ja borde inte uttala mig i ämnet.

Förresten, så heter hon Herta Müller om någon missat.

Ett svar to “Veckan som gått!”

Lämna en kommentar